Nyvalgt bispedømmeråd i Agder og Telemark

Foreløpig valgresultatet for kirkevalget er klart, og vi kan nå presentere hvem som får plass i bispedømmerådet for Agder og Telemark. Rådet består av 3 representanter fra Åpen folkekirke, 2 representanter for Nominasjonskomiteens liste, 1 representant fra Frimodig kirke og 1 representant fra Bønnelista.

Nyvalgt bispedømmeråd i Agder og Telemark

Endelige godkjenning av valgresultatet for kirkevalget i Agder og Telemark ble gjort i Valgrådets møte 21. september. Det nye rådet konstituerer seg mandag 4. desember. Da skal det velges leder og nestleder. Formell oppstart av nytt råd blir 1. januar 2024.

Agder og Telemark bispedømme har også valgt en representant fra prestene og en fra lek kirkelig tilsatt.

Kathrine Tallaksen Skjerdal ble prestenes representant.

Representanten for de leke tilsatte ble Per Gunnar Pedersen.

I tillegg sitter biskop Stein Reinertsen som fast medlem av rådet.

Bispedømmerådet velges for fire år.

Disse er valgt inn i bispedømmerådet for perioden 2023-2027:

Terje Damman, Åpen folkekirke

Stine Beate Ljostad, Åpen folkekirke