UT-konferansen 2023

Helgen 10. - 12. november over 60 ungdommer samlet til UT-konferanse på Fyresdal kurs og leirsted. UT-konferansen er for ungdom fra 15-30 år fra hele bispedømmet. Det er en del av ungdomsdemokratiet, og på lørdag kveld valgte vi nytt ungdomsråd.

UT-konferansen 2023

I løpet av helgen har vi hatt veldig mye godt og variert innhold. Ole Martin Sandland fra Bamble menighet var med som konferanseprest, og ledet oss gjennom møtene sammen med et fantastisk konferanseband ledet av Trine Amundsen fra Gimsøy og Nenset menighet. I tillegg har vi hatt varierte seminarer med alt fra trosforsvar til lekeseminar, gruppesamtaler, Lørdagsrådet, silent disko, og mye mer!

I gruppesamtalene, som var aldersinndelt, har ungdommene fått jobbe litt med fokussaken fra Ungdommenes kirkemøte. Saken handler om "psykisk helse". Det nye ungdomsrådet gleder seg til å jobbe videre med det som kom frem i gruppene.

Lørdag kveld var det tid for valg av nytt ungdomsråd. De som ble valgt inn var:

• Noah Raen - Birkenes menighet
  • Tone Susanne Kvasjord - Fyresdal menighet