Ungdomsrådgiverbytte

Steffen Eikenæs startet mandag 25. september som ny ungdomsrådgiver ved bispedømmekontoret. Han overtar etter Margot Tangen som har fått nye oppgaver i personalavdelingen.

Ungdomsrådgiverbytte

Steffen kommer fra kateket-stilling i Grim menighet i Kristiansand. I seks år har han hatt hovedansvaret for konfirmanter og trosopplæring. Steffen ble vigslet kateket i Grim kirke i 2017 og har en master i kirkelig undervisning fra menighetsfakultetet.

Steffen er 32 år og kommer opprinnelig fra Sandane på Vestlandet, ikke så langt fra Førde i tidligere Sogn og Fjordane fylke.

– Kona mi er fra Kristiansand, så da ble det en pakkeløsning med Sørlandet på kjøpet, forklarer Steffen. Familien har bosatt seg i Voiebyen med sine to barn på seks og tre år. – Jeg er glad i å fiske og har oppdaget at Sørlandet ikke kun har fiskemuligheter til havs, men at det også er mange innlandsvann å fiske i, sier Steffen som allikevel ikke er blitt så sørlending at han har fått seg båt. – Men jeg har en svigerfar som prøver å lære meg opp, legger Steffen til.

Steffen trives allerede godt på kontoret og synes han har fått en spennende jobb. – Jeg har lyst til å styrke det tverrfaglige arbeidet med ungdom og legge til rette for nettverksbygging for alle som jobber med ungdom. Og jeg vil gjerne være mye ute i menighetene og ikke bare sitte her på kontoret, avslutter Steffen.

Margot Tangen har gjennom sommeren jobbet både med ungdomsarbeid og oppgaver i personalavdelingen. – Jeg synes de er spennende med nye oppgaver, forteller Margot som lærer opp Steffen, mens hun blir mer og mer trygg på sine nye utfordringer i personalavdelingen.