Biskopen på hjemmebane - Visjoner for morgendagens kirke

Velkommen til finalen i serien "Biskopen på hjemmebane," med tema "Visjoner for morgendagens kirke". Foredraget med Halvor Nordhaug er det siste i en serie biskopen har holdt i Bergen domkirke gjennom flere år. Vel møtt 10. november kl. 19.00.

For siste gang kan du oppleve biskop Halvor Nordhaug i serien "Biskopen på hjemmebane" torsdag 10. november kl. 19.00 i Bergen domkirke.

Biskop Halvor er den som kjenner Bjørgvin best. I samtaler og møter har biskop Halvor vært tett på mennesker i hele vårt bispedømme siden 2009. Vi er derfor spent på å høre hva han mener er kirkens viktigste utfordringer og muligheter. Har kirken en viktig rolle og stemme i samfunnet? Hva har formet og preget hans tro? Hva ønsker han å gi videre til neste generasjon?

Anna Hovda er prest og arbeider i en bymenighet. William Grosås har ansvaret for å utdanne nye prester på NLA. Anna og William vil gi sitt bidrag i en samtale om morgendagens kirke.

Dette blir et interessant møte mellom biskop Halvor som har en livslang tjeneste bak seg og to yngre teologer. Kanskje vil Anne og William på ulikt vis utfordre biskopen?

Arrangør for serien "Biskopen på hjemmebane" er Bjørgvin kirkeakademi. Møtet er åpent for alle med fri adgang.