Spor av Guds rike

Samtalepreike av Bjørn Losvik og Jørgen S. Kleiven - 28.01.18

Spor av Guds rike

Innledning v/ Bjørn:

Starte med å fortelle litt om det som skjedde på tårnagentsamlinga tirsdag: «Oppdrag gudsteneste», der vi snakka om bibelteksta for denne søndagen. No skal vi få høyre bibelteksta lest, vi røyser oss og høyrer.

Tekstlesing: Markus 4, 26-34.

10-12 av tårnagentane jobba saman med meg på tysdag om denne teksta. Og då kom opp ein del spørsmål som vi skal sjå på i lag. Desse spørsmåla handla så klart mykje om denne bibelteksta, men også litt om det å vere prest. Inne i sakristiet, der denne gruppa jobba på tysdag, heng det bilde av veldig mange av dei som har vore prest her før, så då undra vi oss naturlig nok litt over det. Og då, Jørgen, må du kome hit og hjelpe oss litt med det.

(Oppvarmingsspørsmål for å få Jørgen inn i praten)

Kor lenge gjekk du på skule for å bli prest? Kor lenge har du vore prest? Gjekk du til gudsteneste då du var liten?

Men no må vi tilbake til den bibelteksta som vi har litt spørsmål til. Det var nemlig sånn at vi ikkje forsto heilt kva Jesus meinte med den fortellinga han fortalte.

Jørgen: Nei, det er ikke alltid så lett å forstå, for Jesus snakker jo ofte i likninger. Veit du hva det vil si?

B: Det er vel at han snakkar om ein ting for å forklare noko anna?

J: Ja, det stemmer. Jesus snakker egentlig om veldig store greier som kan være vanskelig å forstå. Så derfor snakker han om disse tingene ved å bruke bilder som folk kjenner seg igjen i, som de forstår, og i de liknelsene så finnes det spor eller hint som forklarer noe av det han egentlig vil si til oss.

B: Så her er det to likningar, ein om såkornet og ein om sennepsfrøet?

J: Ja. To bilder frå jordbruket.

B: Men då trur eg at i dag snakkar vi mest om den med sennepsfrøet, er det greit? Eg har rabarbra  og ripsbær i hagen der eg bur, og nokre få jordbærplanter. Men eg kan ikkje så mykje om såkorn og slikt, heller ikkje om å få sennepskorn til å vokse til ei stor busk, så kva er det eigentleg Jesus vil seie oss når han snakkar om sennepsfrøet?

J: Husker du det med likninger? Jesus vil egentlig si noe om Guds rike. Og det med GUDS RIKE kan være litt vanskelig å forstå, litt vanskelig å gripe. Og det at Jesus snakker om Guds rike som et lite frø kan være veldig rart for mange av de som hørte på. For jødene tenkte jo at Guds rike var noe veldig stort, de tenkte at Guds rike var en ny storhetstid for landet deres, og når Jesus da snakker om det som noe lite, så er det ganske irriterende for noen, særlig for de som ble kalt fariseere og som ikke likte Jesus så godt.

B: Men kvifor snakkar Jesus om Guds rike som noko lite, da?

J: Jo, Guds rike - det er både noe stort som kommer en gang i framtida, men samtidig så er det noe som er i oss nå, og i samfunnet vårt og i kirken. Så når Guds rike er så lite som et sennepsfrø, så er det plass til det i oss, men samtidig skal det vokse, slik som sennepsfrøet, og bli noe veldig stort.

B: Så det viktige med Guds rike for oss er at vi kan kjenne at vi er verdifull fordi Gud har skapt oss, og at Gud elskar oss akkurat slik vi er. Guds rike er først og fremst ein måte Gud er nær oss. Ikkje berre at vi får vere med Gud ein dag langt der framme, når vi er kommet til Himmelen, men like mykje ein del av livet her og no.

Det sto at frøet voks opp og vart ei så stor busk at fuglane kunne bygge reir i skuggen av det. GR noko vi kan kvile i?

J: Ja, jeg tror kanskje det er det Jesus sier. Og man kan også si at gudstjenesten er en del av Guds rike – et sted man kan hvile i Guds kjærlighet. Akkurat som vi kan hvile i trua som vi er døpt til.

B: Ikkje rart at Jesus snakkar i bilde, og legg att spor og hint. Men kvifor vil Jesus fortelje om korleis det er i Guds rike?

J: Jo, det er jo sånn at når Jesus forteller dette, så veit jo Jesus at han om ikke så lenge skal bli hengt på korset og stå opp fra grava. Og det at Jesus dør og står opp gjør at Guds rike kan være her hos oss nå. Han laga på en måte en bro mellom oss og Gud, slik at vi kan komme nærmere Gud.

Det er sånn at veldig mye av det Jesus gjør og forteller er spor og hint om noe Jesus vet kommer til å skje. Nemlig det at han skal bli hengt på korset, dø og stå opp fra grava, og mye av det han sier handler om hva det betyr for oss.

Og derfor snakker han så mye om Guds rike, fordi det at Jesus dør på korset for oss gjør at Guds rike blir tilgengelig for alle mennesker.

B: Så på samme måte som vi fant spor i det vi gjorde på tirsdag, så fins det spor av Guds rike i gudstjenesten, i Bibelfortellingene og i våre liv?

J: Ja. Gud og Guds rike - det finner man spor av nesten overalt – i gudstjenesten, i Bibelfortellingene, i samfunnet vårt og også i oss sjøl.

B: Kult! Veit du kva anna vi lærte på Tårnagentsamlinga på tysdag? Vi lærte ein tårnagentsang, og den tenkte vi at du og alle i kyrkja skal få høyre. Er du klar for det?