Diakonikonferanse

Torsdag 3.november var kyrkjeverje, leiar for Diakoninemnda i Austrheim, nestleiar og leiar i Soknerådet frå på diakonikonferanse i Salem i Bergen. Temaet var HÅP for kven – for kva. Ein fantastisk konferanse som mange skulle ha høyrt.

Diakonikonferanse
Hilde Frafjord Johnson
Ho heldt eit forrykande innlegg om «Fins det håp for flyktninger og innvandrere». Ho er fødd i Afrika og kjenner andre sine kulturar godt. Ho snakka om alle «hetene» me har i Noreg: Stillhet – er det innvandrarar reagerer mest på i Noreg. Alt går på det jamne Enighet – Uenigheit er negativt hjå oss. Konflikt er farleg. Likhet - det egalitære Noreg . I andre kulturar skal eldre ærast, ikkje på institusjon. · Tilbakeholdenhet – Nordmenn tek ikkje kontakt med framande, kun familie. Kyrkja den norske, det er me. Afrikanarane likar seg ikkje der, me inkluderer dei lite.
Viktig å samlast rundt ein aktivitet, t.d. mat, ein kultur dei er stolte over, ein tur.
SkoenLytta til kva dei har opplevd. Kva er vanskeleg her?
SpeiletSjølvrefleksjon. Korleis andre opplever meg.
MikrofonenSpørja. Snakkast. Korleis har du det? Vera tydeleg.

Greta Gramstad frå Kirkens SOS.
«Er det trådløst håp»?. Den gode samtalen. Høyr på, lytt. Forstå den andre. Ekte interesse, tåle det me høyrer, slutta av før me vert sure.

Harald Stoltenberg
Tro, håp og tilstedeværelse. Kva skjer her og no? Håp om noko som hjelper oss ut av kaoset. Fuglen og lilja symbol for ikkje å bekymra seg over morgondagen. (Kirkegaard). Travelheit er det verste som finst, sa Kirkegaard. Då tar ein ikkje livet på alvor.
Halvor Nordhaug og Henrik Syse.
«Er det håp for vår kristne og humanistiske arv»? Dei har nett skrive ei bok «Hvor kristent skal Norge være?» Nordhaug: Me har mykje å vera bekymra for. Færre som går til kyrkje, færre døyper seg. Er det håp? Me må vera verkeleg til stades og sjå den enkelte. Treff eg folk som treng meg, er eg ein neste.

Syse:
Me må tøra å opna oss. Korleis kan me gripa det gode øyeblikk midt i det som er vondt? Godheit, håp, omsorg handlar om sjølve livet. Me må bruka eit språk som alle forstår. Vera stolte over verdigrunnlaget me representerer. Håp om at budskapet bidreg til å reparere. Kyrkja må løfta opp kvardagen, det som ikkje er heilt perfekt. Folk må merka at me vil dei vel.