Kyrkjelyden sitt misjonsprosjekt i Thailand

Kyrkjelyden sitt misjonsprosjekt støtter Det Norske Misjonsselskap (NMS) sitt arbeid med barn og utdanning i Thailand. Gjennom mange år har vi hatt dette viktige samarbeidet med NMS.

VIL DU  HJELPE BARN OG UNGE UT AV FATTIGDOM OG GI MULIGHET TIL UTDANNING?   Vipps til 16290 (Hareid sokn), hugs å merk med "Misjonsprosjekt".

Les meir her om NMS i Thailand

Misjon er ein del av kyrkjelyden sin identitet og eit uttrykk for at Gud har gjort oss til sine sendebod, ref. visjonsdokument.

Hareid kyrkjelyd har avtale med NMS om misjonsprosjekt i Thailand. Misjonsutvalet i Hareid sokn jobber med å gje informasjon til kyrkjelyden om misjon generelt og om misjonsprosjektet spesielt. Dette også ved å samle inn pengar til misjonsprosjektet. For tida er det avtalte beløpet kr 40.000 pr/år. Ofte blir det totale beløpet pr/år både kr 50.000 og kr 60.000, då vi har mange i kyrkjelyden som ønskjer å støtte prosjektet.

Midlane blir innsamla gjennom ulike arrangement, misjonsgudstenester, middag og misjon, trusopplæringa for born og unge bidreg på ulikt vis til inntekt for misjonsprosjektet.

DETTE BIDREG VI TIL GJENNOM MISJONSPROSJEKTET VÅRT:

- Immanuelkirkens daghjem, Bangkok
- Bydelssenteret Lovsangshjemmet, Bangkok
- Omsorg, mat, opplæring og utdanning for barn fra slummen i Bangkok
- Immanuelhjemmet i Phibun, nordøst i landet
- Stipendordninger

To daghjem: Immanuelkirken i Bangkok driver to daghjem, Immanuelkirkens daghjem som holder til i kirkens egne lokaler og bydelssenteret Lovsangshjemmet som ligger under en motorveibro like ved slumområdet. Her får barn fra slumområdet Klong Toey både omsorg, mat og opplæring.
Det kreves betaling, men beløpet reguleres i forhold til foreldrenes inntekt. Flere barn får dermed nesten friplass.

Internat og undervisning: Immanuelhjemmet i Phibun i Nordøst-Thailand har et internat der barna kan bo mens de går på skolen, til de er ferdig med videregående. Det gis også ekstra undervisning dersom det er behov for det. I tillegg støttes mindre jordbruksprosjekter på de forskjellige skolene, som også lærer elevene å produsere matvarer.

Stipender: prosjektet omfatter en stipendordning for elever fra 7.klasse til videregående i Bangkok og Nordøst-Thailand. Ordningen gjør det mulig å fortsette på skole etter obligatorisk skolegang. Slik får barn fra fattige familier mulighet til å utdanne seg og få en bedre framtid.

Misjonsavtalen Hareid sokn Soknet samarbeidar med NMS der kyrkjelyden bidrar med å samle inn pengar og støtte prosjektet "Barn og utdanning" i Thailand. Vi har forplikta oss til å støtte dette arbeidet med minimum kr. 40.000,- kvar år. Bli med å dele og å gi!

Ønskjer du å motta NMS sitt gratis blad om kyrkje og misjon, klikk her!

VIL DU  HJELPE BARN OG UNGE UT AV FATTIGDOM OG GI MULIGHET TIL UTDANNING?

Vipps til 16290 (Hareid sokn), hugs å merk med "Misjonsprosjekt".

Er det noko du lurar på i dette høve, ta kontakt med oss på kyrkjekontoret så hjelper vi deg.
Telefon: 700 95 130.
Epost: kyrkjekontoret@hareid.kommune.no.

Kontaktinformasjon for Hareid Sokn

Besøksadresse:
Bedehusgata 17
Postadresse:
6069 Hareid

E-post:
kyrkjekontoret@hareid.kommune.no

Opningstider for publikum på kyrkjekontoret:
Mandag: stengt
Tysdag-fredag: 10.00 - 15.00