Allehelgen i Østre Aker og Haugerud

For mange er allehelgen en anledning til å minnes mennesker som har levd før. På gudstjenestene vil vi denne søndagen lese navnene på de i sognet som har gått bort siste år, og Østre Aker kirke vil være åpen både lørdag og søndag.

Tent lys

Østre Aker kirke er åpen for stillhet og lystenning lørdag 5.11 kl. 14:00-17:00, og etter gudstjenesten søndag 6.11 (ca. kl. 12:00) og frem til kl. 16:00. Her vil også prest og diakon være tilgjengelig.

Navnene på de som var bosatt i sognet og som har gått bort siste år, leses på gudstjenesten kl. 11:00 søndag 6.11 i både Østre Aker og Haugerud kirker.

På gudstjenesten 6.11 kl. 11:00 i Østre Aker kirke fremføres Faurès Requiem av Camino kantori under ledelse av Eline Dalhoff. Prest er Sara Moss-Fongen.

I Haugerud kirke er det gudstjeneste med nattverd hvor Torolf Mørk Karlsen er med på fløyte sammen med Natalia Eliseeva. Diakon Marit Juven Gjærde og sogneprest Liv Arnhild Romsaas er liturger. Etter gudstjenesten er det kirkekaffe i menighetssalen.