Trosopplæringsleder Beate Sørensen takket av

På kirkekaffen etter karnevalsgudstjenesten i Haugerud kirke 12.februar 2023 ble Beate Sørensen takket av etter 10,5 år som trosopplæringsleder hos oss.

Beate for anledningen kledd ut som Pippi Langstrømpe

Beate Sørensen (for anledningen kledd ut som Pippi på karnevalsgudstjenesten) har vært trosopplæringsleder i Alna samarbeidsenhet for trosopplæring siden den ble opprettet før 2013, og har med det en fartstid på over 10 år hos oss. Alna samarbeidsenhet bestod av vår menighet og nabomenighet Ellingsrud og Furuset. Samarbeidsenheten er nå vedtatt nedlagt i begge menighetsråd, og menighetene skal bygge trosopplæringsarbeidet sitt på hver sin måte. Beate har valgt å gå inn i stillingen som menighetspedagog i 100% i Ellingsrud og Furuset menighet fra 1.februar i år.

Vi takker Beate for over 10 års innsats, og kommer spesielt til å huske din kreativitet og din evne til å skape fantastiske kostymer til de forskjellige oppleggene som har vært for barn i trosopplæringsarbeidet i disse årene. Disse kommer vi til å ha glede av i arbeidet i lang tid framover, tusen takk! Beate har også drevet informasjonsarbeid for trosopplæringstiltak, vært med på SAMMEN, gjennomført for eksempel Krølletreff, Lys Våken og Tårnagent, vært med på gudstjenester for små og store og delt ut 4-årsbøker og 6-årsbøker, hatt ansvar for regnskap og budsjett for trosopplæringsarbeidet og vært med i trosopplæringsutvalget for begge menighetene.

Vi takker for innsatsen på alle disse områdene og ønsker Beate masse lykke til videre i Ellingsrud og Furuset menighet!