HEI! Det er din tur til å få 4-årsboka!

Har du blitt 4 år? Eller blir du snart 4 år? Vi som jobber i kirka vil gjerne invitere alle 4-åringer til Haugerud kirke. Vi har en gave til deg: Ei bok om de tre vennene Astrid, Sara og Sigurd.

HEI! Det er din tur til å få 4-årsboka!

Det skal være gudstjeneste i kirka den dagen du skal komme. Og det er Søndag 19. september kl. 11 i Haugerud kirke. Vi synger, hører en historie om Jesus og en om Larve-Leif, ber for ting vi tenker på og feirer nattverd sammen. Etterpå koser vi oss med kake eller is. Velkommen!

Hilsen Sara (prest i kirka)

Kirkeboka mi av Sindre Skeie

Vi blir kjent med vennene Astrid, Sara og Sigurd gjennom et helt år. I barnehagen, hjemme hos hverandre, på tur i skogen og i kirken.

Sammen utforsker de verden og deler sorger og gleder: Går det virkelig an å ha en hemmelig venn? Hvem kan hjelpe oss når vi går oss bort? Og hvem skal redde fiskene i havet?

Boka følger høytidene i kirken, med fortellinger om Jesus, skapelsen, en aftenbønn og noen kjente sanger.

Nederst kan du se noen bildene fra boka.

Vi gir bort denne boka for første gang i år. Det er en fortelling som passer godt for de yngste i Oslo i dag, og tar på alvor spørsmål og følelser barn har. Den er perfekt for høytlesing og fortellingene er til ettertanke både for voksne og barn!

Til de voksne

Utdeling av 4-årsbok har lang tradisjon i Den norske kirke. Vi deler ut ei bok som passer for 4-åringene, som dere kan lese sammen hjemme for å lære mer om tro og tradisjon.

Boka er gratis. Hvis dere ikke har mulighet til å møte opp i kirka, kan dere også få den tilsendt i posten.

Påmelding sendes til prest Sara Moss-Fongen på e-post eller SMS, se nederst.

NB: Vi må registrere alle deltakere. Skriv derfor gjerne navnet på alle fra familien som kommer, og oppgi et telefonnummer! Da kan vi krysse dere av når dere kommer.

Husk å si fra hvis barnet har spesielle behov som vi bør ta hensyn til. Alle har rett på opplæring og opplevelser i kirka!

Velkommen til små og store søndag 19. september kl. 11 i Haugerud kirke! Håper vi sees!

Les mer om aktivitetene våre rundt på disse nettsidene. Sjekk f.eks. under hovedmeny-valget Aktiviteter og under det For barn og unge.

Invitasjonen til 4-årsboka går til alle døpte barn født i 2017. Dette er en del av menighetens trosopplæringsarbeid. Alle barn er velkommen, også de som ikke er medlem av Den norske kirke.

For inn- eller utmelding, se: Inn- og utmelding - Den norske kirke (kirken.no)