Folkemøte

Området sentralt på Haugerud skal rustes kraftig opp. Onsdag 15. september er det folkemøte om nye skoler, kulturstasjon, idrettsanlegg og allmenning. Vel møtt til alle interesserte.

Folkemøte

Vel møtt onsdag 15. september 2021 kl. 18-20 på Haugerud skole!

Detaljreguleringsplan for området er under arbeid, og det jobbes nå med utforming og plassering av bygninger, uteområder, trafikkløsninger og gangforbindelser.

Det skal bygges nye skoler, nye idrettsanlegg, en kulturstasjon og en allmenning som går tvers gjennom området og over til Trosterudparken.

Fotballbanen er plassert omtrent der hvor ungdomsskolen ligger i dag,
og flerbrukshallen er plassert der hvor det nå er parsellhager.

Cathrine Juul og Eli Tufto fra Oslobygg og Nina Tendal fra GASA Arkitekter vil orientere om utbyggingsprosjektet for skoler og idrett.

• Hvor langt er man kommet i planleggingen?
  • Hvilke løsninger ligger an til å bli foreslått?
  • Når starter bygging og når kan man regne med at skoler og idrettsanlegg står ferdig?

Dette er det første av tre folkemøter om utbyggingsplanene i høst.
De to neste vil handle om boligbygging og om Grønt/Trosterudparken.

Møtet arrangeres av Samarbeidsrådet Trosterud/Haugerud
i samarbeid med Haugerud IF, Områdeløft Trosterud/Haugerud, Østre Aker og Haugerud menighet, Trosterud og Haugerud vel, Haugerud skole og FAU ved skolen, Norsk Judo og Jiujitsu klubb.

Arrangementet følger smittevernreglene.