Kunnskap i det mytiske universet OPPDATERT

Groruddalen kirkeakademi kunne ønske velkommen til nettmøte tirsdag 16. mars. Korona-nedstengning gjorde at man ikke kunne ha møte på vanlig måte. SE REFERATET.

Jon Gunnar Jørgensen

Tirsdag 16. mars 2021 kl. 19.00 – NETTMØTE PÅ ZOOM:

Kunnskap i det mytiske universet

Klikk her for å se referat fra møtet.

*******************************

Og her ser du annonseringen før møtet:

I norrøne sagaer og dikt har kunnskap stor plass. Den kloke nyter stor respekt. Kunnskap kan være åpen (det man kan se og høre) eller skjult (som framtida). Verdenstreet Yggdrasill illustrerer sammenhengen mellom åpen og skjult kunnskap i det norrøne universet. I foredraget vil vi følge Odin i hans forsøk på å skaffe seg all kunnskap.

Møt
Jon Gunnar Jørgensen. Han er professor i norrøn filologi ved Universitet i Oslo. Han er også leder av Groruddalen kirkeakademi.

Praktiske detaljer

Du trenger en datamaskin og tilgang til internett. Har du øretelefoner, er det fint.

Det er viktig at du melder deg på. Det gjør du ved å sende en e-post til  Carsten Schuerhoff (cs544@kirken.no). Så vil han sørge for at du får tilsendt all informasjon.

Du kan på forhånd laste ned appen Zoom. Det er ikke nødvendig, men det er lett å gjøre og det kan du gjøre her: https://zoom.us/download#client_4meeting (da velger du det øverste alternativet: Zoom Client for Meetings).

Hvis du ikke vil laste ned appen, så trykker du bare på lenken du får tilsendt i en e-post fra Carsten Schuerhoff.

Den 16. mars vil lenken og påloggingsinformasjon som du finner i e-posten være aktiv fra kl. 18:30 og du kan nå

for hjelp med å komme i gang.

Disse kan også ringe deg, bare send e-post til dem!