Jul i Østre Aker og Haugerud menighet

Vi skal feire jul i begge kirkene våre i år også!

Jul i Østre Aker og Haugerud menighet

I adventstiden fram mot jul tar vi i mot barnehager og skoleklasser på kirkevandringer, julegudstjenester og matpakkespising hos oss, det er flott å invitere bredt inn til våre rom nå i advent!

Det blir også noen faste aktiviteter:

SAMMEN tirsdag 6.desember og 13.desember. På luciadagen blir det årets siste SAMMEN, denne gangen uten middag, men med lussekatter og et lite Luciatog som går fra kirken og til de nærmeste borettslagene. Vi spiser lussekatter fra 1630 og går i Luciatog fra 1700. Velkommen!

Torsdagslunsj hver torsdag frem til 22.desember. 29.desember blir det matpakkelunsj, ta med egen matpakke, så serveres det kaffe og kake.

Babysang hver torsdag frem til 15.desember.

Vi feirer også gudstjenester hver søndag i advent i Haugerud kirke klokka 1100.

I jula i år kan vi møtes til gudstjenester og fellesskap flere dager, her er en oversikt:

24.desember er det julaftensgudstjenester i Haugerud kirke klokka 1430 og klokka 1600. Mellom disse to gudstjenestene har vi en utvidet kirkekaffe med julete preg.

I Østre Aker kirke er det julaftensgudstjeneste klokka 1500.

Klokka 1700 kimer klokkene julen inn i begge kirker.

Første juledag møtes vi til høymesse i Haugerud kirke klokka 1100.

Andre juledag møtes vi til sangandakt i Haugerud kirke klokka 1700.

Vi håper å få til kirkekaffe, hvis du vet at du kommer en av dagene og kan bidra med kaffekoking, så si i fra.

I år skal vi ikke ha julemiddag i Haugerud kirke slik det var før pandemien, men vi oppfordrer de som ønsker seg fellesskap utover gudstjenesten på julaften til å melde seg på middagstilbudet i Tøyenkirken, eller Alternativ jul som serverer julemiddag i Oslo Kongressenter. Ta kontakt for mer informasjon, eller sjekk ut Alternativ Jul eller - Kirkens Bymisjon.