Ny fargedrakt og nye vinduer i Haugerud kirke. OPPDATERT

Haugerud kirke skal fornyes. Den 3. mai starter arbeidet med nye vinduer og å fikse opp fargene i kirka.

Ny fargedrakt og nye vinduer i Haugerud kirke. OPPDATERT

Det er en stor glede å kunne fortelle at vi får en skikkelig vårpuss av Haugerud kirke. Det samme firmaet som har hjulpet oss med Østre Aker menighetshus, har jobbet fram en ny fargepalett for kirka. Fargepaletten tar utgangspunkt i den vakre billedveven til Else Marie Jackobsen.

Malerarbeidet og oppussingen starter 3. mai.

Kirkelig fellesråd har også kommet på banen, og endelig får vi altså nye vinduer i kirka vår! Så når vi omsider kan møtes og feire gudstjenester igjen, er det mye som er nytt. Det er bare å glede seg!

Litt mer konkret om det som skal skje:

Vinduene i kirkerommet skal skiftes ut. Så skal veggene males i menighetssalen, i sakristiene, i korridoren utenfor kontorene, i inngangspartiet og hovedkorridoren i underetasjen og i trappegangen fra underetasjen. Her blir det litt forskjellige, behagelige nye farger med utgangspunkt i billedveven i kirkerommet.

Men ikke nok med det. I de rommene som males, blir det også helt nye lampepunkter. Og ikke minst blir det nye møbler i menighetssalen og enkelte andre steder. Igjen, det er bare å glede seg.