Hva skjer i påskeferien?

Påsken blir annerledes i menigheten i år også. Smittevern gjør at det ikke blir gudstjenester eller åpen kirke. Men spennende ting vil skje der likevel. Les bare videre ... Og ta kontakt om du trenger noen å snakke med.

Foto: Aaron Burden / unsplash

Hva skjer i "påskeferien", hver dag fra Palmesøndag?

Palmesøndag starter Østre Aker og Haugerud menighet opp med påskeaktiviteter for alle som bor i menigheten. Smittevernhensynet gjør at vi ikke kan samles som vi pleier. Vi feirer påske «alene, sammen» dette året også. For de fleste av oss gjør det godt å gå tur i lokalområdet, og vi håper at du vil legge turen forbi en av kirkene.

Haugerud kirke

• Følg utstillingen utenfor Haugerud kirke dag for dag, og lev deg inn i påskefortellingen! Åpen hver dag kl. 09.30 – 19.30. (En bod utenfor kirka er laget for anledningen. Se bilder nederst på siden fra da hendige unge mennesker laget den, og hvordan det gikk videre.)
  • Bli med på en meditativ korsvandring i området rundt kirka. Første post er på kirkedøra.
  • Klarer du påske-quiz for små og store? Første post er på kirkedøra.
  • Besøk det magiske påsketreet! Heng påskepynt i treet, og få med deg en sjokolade. Hver dag kl. 10.00 – 13.00. (Se bilder nederst på siden.)
  • Hent et håpslys som du kan tenne hjemme. Hver dag ved kirkedøra kl. 10.00 – 13.00.

Østre Aker kirke

• Bli med på en meditativ korsvandring i området rundt kirka. Første post er ved kirkedøra.
  • Klarer du påske-quiz for små og store? Første post er ved kirkedøra.
  • Første påskedag: Hent et håpslys som du kan tenne hjemme. Du finner det ved kirkedøra kl. 10-14.

Digitalt

Forlenget nedstengning

Gravferd, dåp og vigsel

Smittetallene i vår bydel øker raskt. Det er derfor ingen gudstjenster eller andre vanlige aktiviteter. Men gravferd, dåp og vigsel kan fortsatt gjennomføres med antallsbegrensning. Ta kontakt om du lurer på noe.

Vi er her

Synes du det er vanskelig med all nedstengningen? Husk da: Vi i staben kan nås på telefon og mail.

Trenger du noen å prate med, så ikke nøl med å ringe oss. Ønsker du at vi tenner et lys for deg eller noen du tenker på, ta kontakt!

Kirkens SOS er også døgnåpne. Du når dem på 22 40 00 40 eller soschat.no

Hold av hverandre, ring til hverandre, send en melding.

Se kontaktinfo nedenfor.