Salmegudstjeneste - Wonderful!

Nysgjerrig på den nye salmeboken? Ønsker du å høre fin korsang? Det blir ikke salmemaraton i Haugerud kirke, men korene (og vi andre) vil synge gjennom en betydelig bukett salmer i løpet av denne spesielle gudstjenesten i Haugerud kirke søndag 15. mars 2015.

Salmegudstjeneste - Wonderful!

Salmegudstjenesten i Haugerud kirke på førstkommende søndag, 15. mars, er inspirert av NRKs sakteTV-sending i fjor, hvor hele den nye salmeboka ble sunget igjennom. Fire lokale kor skal hjelpe menigheten til å fylle kirkerommet med sjelden god allsang. På noen salmer vil alle som er til stede oppleve at de selv blir en del av et stort, firstemt kor. Mange gamle og velkjente salmer skal synges, men også noen fine nye salmer, som korene hjelper oss til å bli kjent med.

Den nye salmeboka er en skattkiste av poetiske tekster og sangbare melodier, og salmene som er valgt til gudstjenesten, utdyper dagens budskap ved å gi ulike blikk på Jesu kors.

Gudstjenesten avsluttes med den kjente salmen av Petter Dass: “Herre Gud, ditt dyre navn og ære”, før Bryn mannskor synger postludiet. Da har de valgt å synge en sang som den kjente jassmusikeren Louis Armstrong gjorde kjent: “What a wonderful world”.

Og kanskje blir gudstjenesten nettopp: “wonderful!”

Korene som deltar, er

• Bryn mannskor
  • Charlie's Vocal Combo
  • Tvetenkoret
  • Alna Vocalis.

Det blir altså en uvanlig vanlig gudstjeneste.

Vel møtt til gudstjeneste og salmesang!