Tro i Oslo

Er troen på retur i Oslo? Eller er den i vekst? Utfordrer den nok? Lurer du på dette, må du absolutt komme på samtalekveldene i Haugerud kirke høsten 2016.

Tro i Oslo

Vi fortsetter våre samtalekvelder etter vårens suksess, denne gang med fokus på kirkens og troens kår i Oslo. Tre engasjerte og profilerte gjester, med forskjellig bakgrunn, blir med på samtalekveldene som ledes av sokneprest Rødahl.

Onsdag 21. september kl. 19.00

Robert Wright, kirkeverge i Oslo, Den norske kirke:
Den norske kirke i Oslo – tro på retur?

Onsdag 19. oktober kl. 19.00

Sr. Anne Bente Hadland, priorinne i Sta. Katarinahjemmet, Den katolske kirke:
Barmhjertighetens år – tro som utfordrer?

Onsdag 30. november kl. 19.00

Anne Sender, sekretariatsleder i Samarbeidsrådet for tros- og livssynssamfunn, tidl. forstander i Det mosaiske trossamfunn i Oslo, forfatter m.m.:
Mangfoldig tro – tro i vekst?

Ekstra samtalekveld

Onsdag 2. november kl. 19.30

Anne Hilde Laland, vår avtroppende prost, kommer og samtaler om Erfaringer fra en mangfoldig tjeneste som prest i Den norske kirke fra Vardø i nord, via Gudbrandsdalen til Groruddalen.

Velkommen til spennende og givende samtalekvelder!