Etterlysing

Nei, disse personene er ikke etterlyst. De er interimsstyret i Ulven nærmiljøhage. Men de etterlyser brukte arbeidsklær til ungdommer som skal jobbe i nærmiljøhagen i sommer. Les mer!

Interimsstyret i Ulven nærmiljøhage. Fra venstre: Anne Berit Evang, Anders Grydeland, Birgit Kinn Hanstensen, Kristoffer Gaarden Myhre (styreleder), Joanna Mouatt, Frode Eriksen og Sunniva Øyen

Først om Ulven nærmiljøhage

Som du kanskje har lest i siste nyhetsbrev fra menigheten, ble det 19. mars i år dannet et interimsstyre for Ulven nærmiljøhage, som skal få vokse frem på den lille urnelunden bak menighetshuset ved Østre Aker kirke. Dette er et samarbeidsprosjekt, og mange aktører er allerede involvert; gravferdsetaten, Pådriv, Kirka i Hovinbyen, Bymiljøetaten, ByBi, Norges miljø og biovitenskaplige universitet (NMBU) og flere andre.

Målet med nærmiljøhagen er å vise at i et mangfoldig nærmiljø er det plass og muligheter for alle. Vi møter mye positivitet i dette prosjektet. Lif Laga kommer med ungdommer som vil plante 20 epletrær. Barna i barnehagene rundt får i disse dager solsikkefrø som de skal forkultivere. I sommer håper vi på en liten solsikkeåker i nærmiljøhagen.

Her skal også mange ungdommer fra bydel Bjerke og Alna ha sommerjobb. Dette er et samarbeid med bydelene og Nav, og Carla Franziska Hoyer, som er student ved NMBU og har jobbet med prosjektet, skal være arbeidsleder gjennom sommeren.

Og så etterlysningen

Carla Franziska Hoyer har følgende etterlysning som vil bidra til en blomstrende møteplass ved Østre Aker kirke:

Ulven nærmiljøhage trenger dine brukte klær!

Hagen tar imot 35 ungdommer i sommerjobb som trenger arbeidsklær! Vi samler inn slitne bukser, shortser, t-skjorter, skjorter, støvler, fjellsko, capser og arbeidshansker.

Vi samler inn fredag 30. april kl 12-15.

Send adresse og mobilnummer til carla.franziska.hoyer@nmbu.no og sett en pose utenfor døra til Østre Aker menighetshus eller Haugerud kirke (utenfor underetasjen) og marker “Ulven nærmiljøhage”, så henter Carla det. Takk for ditt bidrag til ungdommene og nærmiljøhagen!