Groruddalen kirkeakademi i Haugerud kirke

Groruddalen kirkeakademi møtes i Haugerud kirke tirsdag 28.mai klokka 19, til foredrag av prof. em. Jon Gunnar Jørgensen.

Groruddalen kirkeakademi i Haugerud kirke

Tirsdag 28.mai blir det årsmøte i Gorruddalen kirkeakademi, og deretter foredrag i Haugerud kirke.

Dessverre måtte Bjørn Hatterud melde forfall til tirsdag, men prof. em. Jon Gunnar Jørgensen kommer, og holder foredrag over Norges kristning.

Jørgensen er tilknytta Institutt for lingvistiske og nordiske studier ved Universitetet i Oslo. Hans forskningsinteresser er norrøn filologi og edisjonsfilologi og i 2017 ble han utnevnt til ridder av Den islandske falkeorden.

Jørgensen har i en årrekke vært leder av Groruddalen kirkeakademi. Hatterud har meldt at han gjester Groruddalen kirkeakademi ved seinere anledning.

Før foredraget går årsmøtet av stabelen, innkalling og sakspapirer finner dere her: