Velkommen til karnevalsgudstjeneste søndag 11.februar

På søndag kl 11 er det karnevalsgudstjeneste i Haugerud kirke, og etterpå er det kake, saft og pinjata! Kle deg ut som det du vil, og bli med!

Velkommen til karnevalsgudstjeneste søndag 11.februar

Visste du at karneval er en eldgammel kristen fest?

Karneval er en "opp-ned-fest" der vi kan late som vi er akkurat det vi vil. Karneval minner oss om at alle er mer enn det vi ser ved første øyekast. Noen steder er karneval en stor gatefest, og plutselig kan man ikke se forskjell på rike og fattige, på gamle og unge, hvem som har mye makt og hvem som ikke får være med å bestemme. På karneval er alt dette snudd opp ned! På karneval husker vi at Jesus sa at de som har mye skal dele, de som er sultne skal bli mette og at alle mennesker er like verdifulle.

Karneval er også starten på den kristne fastetiden, der man skal se utover i verden og innover i seg selv og spørre: Hva kan vi gjøre for at flere skal få det bedre? Kanskje kan du gi pantelappen til en nødhjelpsorganisasjon, eller kanskje kan du gi noen en oppmuntring? Det finnes mange måter å gjøre verden til et bedre sted! Alt dette skal vi snakke litt mer om på søndag. Velkommen! (PS: man trenger ikke kle seg ut hvis man ikke vil!)