Vil du jobbe i kirken?

I Den norske kirke er jobbmulighetene mange. Nå trenger kirken flere engasjerte medarbeidere, kanskje er du vår neste kollega?

Arbeidshverdagen i kirke og menighet er full av kontraster. Den kan være rolig, hektisk, utfordrende, trygg, spennende og innholdsrik. I kirken får du møte og bety noe for mennesker når livet butter, når livet smiler og når hverdagen rår. Ingen dager er like, men du vil alltid ha mulighet til å være et medmenneske og dele det kristne håpet og troen på Jesus.

I kirken er prester, diakoner, kantorer og kateketer vigslede yrker. Men kirken har et stort mangfold, og har også medarbeidere innen blant annet administrasjon, økonomi, bygg og vedlikehold.

Er du nysgjerrig på en jobb i kirken? Her kan du lese mer om hva du kan jobbe med.