Rammeavtale utstyr

På vegne av Den norske Kirke har Kirkepartner inngått egen rammeavtale for kjøp av utstyr. Denne dekker alt fra PC-er, nettbrett, skjermer, AV-utstyr, mobiltelefoner og annen hardware.

Rammeavtale utstyr

Avtalen skal kunne dekke det meste av utstyr en enhet i Den norske kirke har behov for. Fra PC-er, nettbrett, til mobiltelefoner og AV-utstyr.

Enheter som benytter Kirkepartner Lokalt Skrivebord vil ved bestilling kunne få satt PC-en opp slik at den inneholder den programvare som brukeren skal ha utover at sikkerhet på maskinen blir ivaretatt.

Avtalen er den eneste altomfattende utstyrsavtale som er inngått etter Lov om Offentlige anskaffelser, og som alle enheter i Den norske kirke kan benytte. Anskaffelsesprosjektet besto av representanter fra Kirkerådet og de største fellesrådene i tillegg til Kirkepartner. Valg av leverandør har vært basert på pris og kvalitet. Bredt grunnlag av kvalitetskriterier, fra miljø og bærekraft til support og sortiment. Nye produkter prises med fastsatt marginpåslag fra produsent. Dette skal sikre konkurransedyktige priser over tid.

Rammeavtalen ble inngått i november 2021 og varer for fire år.  Alle de største enhetene i Dnk har forpliktet seg til å benytte avtalen, mens øvrige fellesråd har rett men ingen plikt til å benytte denne. Bestillinger skjer primært gjennom leverandørens innkjøpsportal atea eShop. Den enkelte enhet må ha etablert egen konto for seg hos leverandøren hvor bemyndigede får tilgang til å kunne bestille. For å benytte avtalen eller ytterligere spørsmål, ta kontakt med vår kundeansvarlige i Atea på denne epostadressen.

Atea Business Center (ABC) Kundesenter

Er ansvarlig for produkt- og ordrerelaterte henvendelser. Bistår tildelte og godkjent bruker og rettighetshaver med innlogging til eShop og kundeveiledning.

Andre avtaler

For anskaffelse av multifunksjonskopimaskiner foreligger egen rammeavtale, se denne.

Det foreligger egen telefoniavtale (abonnementer og bedrift/sentralbordløsning) med Telia. Ved behov for kjøp eller leasing av (mobil)telefoner kan både Atea og Telia avtalene benyttes.

For lokalnett utstyr (wifi/trådløst nett etc) leveres det som ferdig satt opp tjeneste fra Kirkepartner.  Se Kirkepartner Lokalnett

Kontaktinformasjon for Kirkepartner

Besøksadresse: