Hvordan skal jeg som kristen forholde meg til svart magi, spiritisme, tarotkort?

Svar:

Ved at vi tror på Gud, så tror vi at det finnes mer enn det vi kan se med vårt blotte øye. Det ligger i troens natur at vi tror, men ikke helt vet. Vi håper på Guds godhet, og vi erfarer han i livene våre på ulike måter. På samme måte tror vi som er kristne at det finnes andre krefter i verden også, andre krefter som vi ikke kan se. Vi vet ikke helt hva disse kreftene vil oss, men vi tror ikke de er fra Gud. Gud er ikke den eneste kraften som kan ha makt i livene våre. Vi velger selv hva og hvem vi vil stole på. Det er fordi vi har fått en fri vilje. Vi har fri vilje til å velge Gud, og fri vilje til velge Gud bort. Nå er det jo ikke sånn at en nødvendigvis bevisst velger Gud bort ved å gjøre seg kjent med magien. Kanskje en «bare» syns det er spennende og vil se om det virker… En vil leke seg litt… Som kristne tror vi allikevel at dette ikke er bra for oss. Magiens verden oppfordrer ofte til skjult virksomhet, mens Gud ønsker at vi skal leve åpent med det livet og de mulighetene han har gitt oss. Som kristne vil vi leve i Guds virkelighet, ikke oppsøke krefter som ikke er fra Gud. I svart magi, i spiritisme og ved å spå i tarotkort tar vi del i en åndelig virkelighet som ikke er ment for oss, og som Gud ikke ønsker at vi skal bruke tid på eller la oss lede av. Vi trenger ikke bekymre oss for denne virkeligheten, for Gud er så mye større og sterkere. Samtidig vet vi at vi har fått en fri vilje. Det gir oss et ansvar overfor oss selv og andre til å søke Gud og hans godhet.