Plan for ivaretakelse av frivillige medarbeidere

Plan for ivaretakelse av frivillige medarbeidere

God medarbeideroppfølging er viktig. Dette gjelder også for ulønnete medarbeidere. Alle menigheter bør ha en plan for ivaretakelelse av sine frivillige medarbeidere. Fra de starter til de slutter. Hvem som skal ha ansvar for opplæring, oppfølging av avtakking bør være avklart. Dette kan for eksempel være en ansatt innenfor feltet den frivillige deltar i, eller det kan være en frivillig med særskilt ansvar for oppfølging av andre frivilllige. 

Personlig oppfølging - tilpasset den frivillige er et godt tips. Noen har behov for en en-til-en samtale hvert semester, andre den korte praten i døren. Her må det tilpasses, og det er en fordel at den som skal følge opp frivillige er «tett på» aktiviteten/oppgaven den frivillige har.  

Dette ivaretakelseshjulet er et godt verktøy for å strukturere arbeidet med ivaretakelse av frivillige medarbeidere. Hjulet har med alle elementer i "livsløpet" til den frivillige, helt fra rekruttering i starten, og til avslutningen der den frivillige takkes av. 

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"