Sparker i gang fasteaksjonen

- Vi vil løfte opp og vise frem det flotte ungdomsarbeidet i Oslo bispedømme, sier Petter Rønneberg, og fyller domkirken med konfirmanter før Kirkens Nødhjelps fasteaksjon.

Fasteaksjon i Oslo domkirke. Foto: Turid Skorpe Lannem

Det kan kalles en tradisjon når Kirkens Nødhjelp og Oslo bispedømme går sammen om å sparke i gang årets fasteaksjon for tredje gang. To kvelder og en lørdag formiddag er satt av til å ta imot konfirmanter fra menigheter i hele Oslo til en times program med fokus på fasteaksjonen, men også med mye god musikk, sang og morsomme innslag.

Kick-off

- Vi vil ha en flott «kick-off» av årets fasteaksjon, men også la konfirmantene møte biskop Kari Veiteberg og gi dem mulighet til å bli kjent med domkirken, sier Petter Rønneberg, som er rådgiver for trosopplæring og ungdomsarbeid i bispedømmet. – Det er viktig for oss å løfte frem det flotte ungdomsarbeidet som drives i menighetene i bispedømmet og vi håper at mange føler seg som en del av dette slik at de blir med videre i sin lokalmenighet, sier han.

Å bety en forskjell

Biskop Kari Veiteberg bidrar på alle samlingene og forteller litt om hva en biskop er og hva en biskop gjør. Dessuten blir det god informasjon om fasteaksjonen og Kirkens Nødhjelps omfattende arbeid. – Det er flott å få formidle at det å delta i fasteaksjonen er å engasjere seg for andre, men det kan man også gjøre i menighetene som har mye godt diakonalt arbeid, sier Petter Rønneberg. – Vi håper ungdommen ser at de kan bety en forskjell, sier han.

Det blir «kick-off» i Oslo domkirke onsdag 3. april, torsdag 4. april og lørdag 6. april.