Bispevisitas i Sagene og Iladalen menigheter

Sagene og Iladalen menigheter inviterer til et spennende program når biskop Kari Veiteberg kommer på bispevisitas.

Biskop Kari Veiteberg avlegger bispevisitas til Sagene og Iladalen menigheter nå i oktober.

Biskop Kari Veiteberg innleder visitas til Sagene og Iladalen menigheter den 22. oktober. Menighetene inviterer til et flott program med mange spennende møter. I løpet av en uke skal biskopen bli bedre kjent med menighetene gjennom samtaler med ansatte, møte i menighetsråd og få innblikk i menighetenes arbeid.

Visitasuka byr på besøk på ulike institusjoner, møte med bydelsadministrasjonen, samt befaringer i hver av kirkenes lokaler. Biskopen skal besøke Bjølsen skole og ta del i flere av menighetenes arrangement.

En bispevisitas er en sentral del av biskopens oppgave. Formålet er blant annet å se, støtte, inspirere og veilede menighetene og ansatte, og gjøre kirkens nærvær synlig i lokalsamfunnet.

Visitasen innledes om tirsdag 22. oktober med åpningsgudstjeneste i Ila kirke og avslutes søndag 27. oktober med visitasgudstjeneste i Sagene kirke og visitasforedrag i Ila menighetshus etterpå.

Programmet for visitasen består av en åpen del og en mer intern, faglig del. Her finner du oversikt over åpent program på bispevisitasen:

Tirsdag 22. oktober kl. 13:
Orgelkonsert med tidebønn. Sagene kirke.

Torsdag 24. oktober kl. 19:
Samtalecafe i Ila kirke med kveldsmat, Ila kirke.

Fredag 25. oktober kl. 15.30:
Byvandring med Gud og hvermann, Sagene kirke.
kl. 17.00 Nabolagsmiddag i Ila kirke.

Søndag 27. oktober kl. 11.00: (husk sommertid slutt)
Visitasgudstjeneste i Sagene kirke.
Etter festgudstjenesten går vi i samlet flokk ned til kirkekaffe og
visitasforedrag i menighetsalen i Ila kirke, som starter kl. 13.

Her kan du lese mer om bispevisitasen.