Bispevisitas i Kampen og Vålerenga

- Jeg ser frem til å møte to levende og engasjerte menigheter, sier biskop Kari Veiteberg. Fra den 6. - 12. mai er det bispevisitas i Kampen og Vålerenga menigheter.

Bispevisitas i Vålerenga og Kampen menigheter.

Menighetene inviterer til et flott program med mange spennende møter. I løpet av en uke skal biskopen bli bedre kjent med menighetene gjennom samtaler med ansatte, møte i menighetsråd og få innblikk i menighetenes arbeid.

Visitasuka byr på besøk på ulike institusjoner og skoler i distriktene, samt befaringer i hver av kirkenes lokaler. Det blir møter med bydelsledelsen, lokale skoler, nabomoskeen og mye mer.

En bispevisitas er en sentral del av biskopens oppgave. Formålet er blant annet å se, støtte, inspirere og veilede menighetene og ansatte, og gjøre kirkens nærvær synlig i lokalsamfunnet.

Visitasen innledes om kvelden 6.mai med åpningsgudstjeneste i Vålerenga kirke og avslutes søndag 12.mai med visitasgudstjeneste i Kampen kirke og visitasforedrag på Kampen menighetshus etterpå.

Programmet for visitasen består av en åpen del og en mer intern, faglig del. Her finner du oversikt over åpent program på bispevisitasen:

Tirsdag 7.mai kl 16.30-18 i Kampen kirke: Inspirasjonssamling for gudstjenestemedarbeidere

Onsdag 8.mai kl 12-14 i Vålerenga kirke: Åpent hus og "Gubbelagsmøte", besøk av klasse fra Vålerenga skole

Onsdag 8.mai kl 18 i Vålerenga kirke: Gudstjeneste for små og store. Vålerenga barnegospel, Klokkeklang med flere. Kirkemiddag kl 17, kirkekaffe og natursti i parken med speiderne etterpå

Søndag 12.mai kl 11 i Kampen kirke: Bispevisitasgudstjeneste. Kampenkoret, BK Ensemble med flere. Kirkekaffe og visitasforedrag i Kampen menighetshus etterpå.