Røa musikkfestuker

Røa kulturkirke inviterer til musikkfestuker for 15. år på rad med 12 konserter og 3 gudstjenester.

Foto: Bent Vangli

For 15. år på rad arrangeres Røa Musikkfestuker. Røa kirke fylles med musikk på hele 12 konserter og tre gudstjenester i de to ukene festivalen varer fra søndag 20. oktober t.o.m. søndag 3. november.

Røa musikkfestuker er en festival i Oslo som er lokal, nasjonal og internasjonal. Og på årets musikkfestuker har vi utøvere fra alle disse tre kategoriene. Vi forventer over 2500 personer til stede i løpet av disse to ukene.

Årets Musikkfestuker byr på mange høydepunkt: HÄNDELS ORATORIUM MESSIAS, med Sølvguttene, Røa kirkes kammerkor, Østerås Vocalis, musikere fra Oslo-Filharmonien, Katharina Frogner Kockum, sopran, Haakon Hille Hustad, bass, Fredrik Otterstad og Olav Morten Wang, dirigenter.

UNG KORKONSERT med Peblingene, Sølvguttenes ungdomsgruppe VoiceOver, Majorstuen barne- og ungdomskor, Steinerskolens jentekor.

DET NORSKE DAMEKOR med dirigent Nina T. Karlsen som leder 12 profesjonelle sangere.

KLAVERAFTEN – Pianisten Dimitris Kostopoulos, spiller verker av Schubert, Grieg og Liszt. Klavervirtuosen Dimitris Kostopoulos er en av Norges fremste pianister i sin generasjon.

Og ikke minst kom og hør Røa kirkes flotte orgel med mesterorganist Sergio Orabona fra Stuttgart, Giampaolo Di Rosa fra Roma og våre egne Ulf Nilsen og domorganist Kåre Nordstoga.

Røa Musikkfestuker ønsker å tilby levende møter mellom musikere og publikum. Vi vil tilby den luksusen det er å kunne oppleve ekte musikere spille levende musikk i et førsteklasses konsertlokale med svært god akustikk, det fortjener publikum fra Røa og fra resten av Oslo by! Møt opp, disse to ukene er det på Røa det skjer!

Program finner du her.