Rekviemmesse og solidaritetssamvær for ofrene på Sri Lanka

Vi er alle ryst​et over angrepene mot kirkene på Sri Lanka. Nå er samhold viktigere enn noensinne! For å minnes ofrene inviteres det til rekviemmesse og solidaritssamvær fredag 26. april i Oslo.

Rekviemmesse og solidaritetssamvær for ofrene på Sri Lanka

Biskop Bernt I. Eidsvig og Oslo katolske bispedømme inviterer til rekviemmesse for ofrene etter terroranslagene på Sri Lanka.

Sted: Bredtvet kirke. St.Johannes og apostel menighet, Bredtvetveien 12, 0950 Oslo.

Klokken 18.00 blir det rekviemmesse med Biskop Bernt I. Eidsvig og Oslo katolske bispedømme.

Etter messen blir det solidaritetssamvær på tvers av tro og livssyn. Solidaritetssamværet arrangeres av Samarbeidsrådet for tros- og livssynsmangfold (STL), Norges Kristne Råd, Den norske kirke, Sri Lanka dialogforum og Caritas Norge under parolen #tryggibønn.

Dette samværet har som mål å synliggjøre det mangfoldige religiøse og etniske felleskapet som diasporamiljøet fra Sri Lanka utgjør i Oslo. Det kan styrke oss og hjelpe oss gjennom den  vanskelige tid som ligger foran oss og Sri Lanka etter terrorangrepene på Sri Lanka i påsken.

Se også Norges Kristne Råd.