Setter rettferd på dagsorden

For andre året på rad arrangeres Rettferdskonferansen i Storsalen 8. november. Den norske kirke via Mellomkirkelig råd og en rekke andre aktører er medarrangører.

Plakaten fra årets konferanse

"Å vise omsorg for fattige og undertrykte er en integrert del av våre liv som kristne. Vi er kalt til å skape en mer rettferdig verden for alle! Og det finnes utallige eksempler på kirker, organisasjoner og enkeltmennesker som på forskjellige måter har jobbet – og jobber – for å bekjempe urett."

Dette skriver arrangørene på sin egen nettside. I år har man fått med seg en rekke innledere og talere, blant annet statsråd Dag-Inge Ulstein, tidligere statsråder Dagfinn Høybråten og Bård Vegard Solhjell. Førstnevnte er nå generalsekretær i Kirkens Nødhjelp. Solhjell er generalsekretær i WWF.

Påmelding skjer på konferansens nettsider.