Mer himmel på jord

Kirken i Oslo bispedømme ønsker å være – levende, nær og tilgjengelig – med Jesus Kristus i sentrum. Slik innledes det nye strategidokumentet til bispedømmet. - Jeg håper strategidokumentet vil inspirere den enkelte menighet i arbeidet med visjon og strategier, og at vi ved dette opplever å stå sammen som kirke i Oslo bispedømme, sier kirkefagsjef Jorun Elisabeth Berstad Weyde.

Ny strategiplan for Oslo bispedømme

I disse dager sendes noen trykte eksemplarer av Oslo bispedømmes nye strategidokument ut til alle menigheter. Dokumentet har fått tittel «Mer himmel på jord» og tegner opp linjer for bispedømmets arbeid i årene 2019 til 2021. Bispedømmerådets strategi for Oslo bispedømme tar utgangspunkt i Kirkemøtets visjon for Den norske kirke. Alle nye menighetsråd vil få strategidokumentet utdelt på kurs for nye menighetsråd til høsten.

Et bruksdokument

Biskop, bispedømmeråd og de kirkelige fellesrådene oppfordrer alle menighetene til å drøfte dokumentet og legge det til grunn for egne mål, tilpasset menighetens aktuelle situasjon. For at satsingene skal lykkes, forutsettes et nært samarbeid mellom bispedømmerådet, fellesrådene, prostiene og menighetene.

Sammen er vi kirke! Sammen ønsker vi å bidra til mer himmel på jord i vårt bispedømme!

Strategidokumentet finner du her.