Frivillig i Den norske kirke

Med deg på laget, kan vi utgjøre en forskjell for andre!

I kirken finner du mange aktiviteter å engasjere deg i.  Foto: Bo Mathisen/Kirkerådet

Den norske kirke har mange aktiviteter du kan engasjere deg i. Hva vil du bidra med? Det er rom for, og bruk for deg, i kirken.

Det finnes over 37 000 frivillige i arbeidet med gudstjenestene, 18 000 i arbeid med barn, 15 000 med ungdomsarbeidet – og mange andre gjør tjenester for andre gjennom uka. Faktisk har kirken nesten 100 000 frivillige hvert år. Noen gjør en innsats flere ganger i uka, andre stiller opp en helg i året - alle er verdifulle og viktige.

Slik blir du frivillig

Du melder seg som frivillig ved å ta kontakt med din menighet. Gå innom kirkekontoret, send en e-post eller ta en prat på telefonen. Enten du vet akkurat hva du kunne tenke deg å bidra med eller om du bare vil høre litt om hva som er mulig, er du velkommen til å ta kontakt.

Besøk gjerne frivillig.no og finn ut hvordan du kan hjelpe til som frivillig i menigheten der du bor.