Ser på mulighetene for å etablere Kirkens Bymisjon i Kristiansund

Etablering av Kirkens Bymisjon i Kristiansund har vokst fra å være en drøm til å bli en visjon.

1. desember var det første møtet i ressursgruppen som ser på mulighetene for en etablering av Kirkens Bymisjon i Kristiansund. Foto: Møre bispedømme

1. desember var det første møtet i ressursgruppen som ser på mulighetene for en etablering av Kirkens Bymisjon i Kristiansund. Ideen ble først lansert da biskop Ingeborg Midttømme var på visitas i Kristiansund menighet i mai 2022, og har nå vokst til å gå fra en drøm til en visjon.

Kristiansund kommune er veldig begeistret for ideen om å etablere Kirkens Bymisjon, og stiller med ressurser i form av administrativ kompetanse fra kommunalsjefens stab i kommunen representert ved Joakim Roti Varvin, Rådgiver Fagstab Helse og omsorg i Kristiansund kommune.

Fra Kirkens Bymisjon stilte Eva Bråland Sætre, Kirkens Bymisjon Møre. Ressursgruppa består ellers av prosten, medlemmer fra Kristiansund menighetsråd, medlemmer fra staben i Kristiansund menighet og Møre bispedømme.

Målet er å komme snart i havn med en intensjonsavtale og videre konkretisering i form av en prosjektgruppe. Vi vil takke Kristiansund kommune for en positiv og proaktiv holdning til etableringen av Kirkens Bymisjon i Kristiansund!

På bildet øverst i saken ser du:

Eva Sætre, stiftelsen Kirkens Bymisjon Møre

Sindre Stabell Kulø, prost Ytre Nordmøre prosti

Arvid Helle, leder kirkefagavdelingen i Møre bispedømme

Ellen Bjørnsen, rådgiver, ungdom - integrering - frivillighet.

Ingebjørg Dahle Johansen, diakoniarbeider, Nordlandet menighet

Tormod Sikkeland, sokneprest, Kristiansund menighet

Joakim Varvin, kommunen, rådgiver i kommunalsjefens stab.

Anbjørn Ulseth, leder i Kristiansund menighetsråd