Hvordan være kirke på nett?

Her er ukens tips og litt inspirasjon fra andre menigheter.

Hvordan være kirke på nett?

Ukens tips

I arbeidsrommet "Redaktørguide" finner du veiledninger. Bl.a:

Obs! Gjelder hjemmesider levert av Kirkepartner.

Facebookblokk
Er menigheten din best på Facebook? Uansett kan det være fint å vise frem hva som skjer på menighetens facebookside via hjemmesiden. Her er en guide til hvordan du legger inn en facebookblokk på startsiden.

Tilpasse bilder til hjemmesiden
Når du laster opp bilder til en artikkel ender de ofte opp med å bli klippet til på merkelig vis når de vises i artikkellisten på startsiden. Her er en forklaring på hvorfor og en veiviser til hvordan du unngår det.
Tilpasse bilder til nettsiden.

Inspirasjon fra menigheter

Sælen menighet gir tips til påskeaktiviteter for familien
Påsken kommer fort og mange må tenke helt nytt på hjemmebane nå. Her er mine tips når alle bordspill er spilt og påskeaften plutselig er der! "Stjel" tips til egen sak, eller kopier saken til din menighet sin side. Les saken her.

Gamingpresten - for tweens

Lars Ivar Bratsberg er prest og gaming entusiast som har startet YouTube-kanalen GamingPresten, hvor målet er å skape en digital plattform hvor det er greit å snakke om tro! GamingPresten er et samarbeid mellom Damaris og Dnk. Tips gjerne tweens om denne kanalen. Gamingpresten på Youtube.

The Bispedømmeshow - Talkshow for ungdom

Bjørgvin Bispedømme har i disse tider fått sitt helt eget TALKSHOW! Bli med Henny og Solveig på elleville eventyr, konkurranser, andakter og mye moro! I første episode viser vi dere også noen tips til hvordan man kan samle inn penger til Kirkens Nødhjelp. Se første episode på vimeo og del gjerne i egne kanaler.