Julehilsen til alle i Møre Bispedøme

Leder av Møre bispedømeråd, Ann-Kristin Sørvik, sender en julehilsen til alle i Møre bispedøme.

Ei julekule henger på juletreet. På kula er det skrevet med rød tusj: Fred på jord.

– Med bilde der vi fra dagens ståsted i juleforberedelsene ser inn i lyset vil jeg hilse dere alle. Et noe uvanlig år har vi lagt bak oss og en julefeiring med begrensninger vil sette oss på prøve. Derfor er det viktig at vi har sterk tru på at alt skal bli bedre.

– I slike tider er det viktig at vi har omsorg for hverandre enten det er i familie, nærområde, kirken eller samfunnet ellers. At vi er med å tenne håpets og fremtidstroens lys. Kanskje vi denne julen må ta utradisjonelle grep for at kirken og kirkerommet skal være det ekstra lyset for alle?

Jeg ønsker dere alle en riktig god jul og et godt nytt år!