Innsettes som ny biskop i Newcastle

Dr. Helen-Ann Hartley er valgt til ny biskop i Newcastle, et vennskapsbispedømme av Møre bispedømme.

Right Reverend Dr Helen-Ann Hartley. Foto: Newcastle Diocese

Dr Helen-Ann Hartley er valgt til ny biskop i Diocese of Newcastle, Church of England. Møre bispedømme har i mange år hatt en vennskapsavtale med Newcastle bispedømme. Det er en relasjon og et samarbeid som er til stor berikelse og velsignelse. Vi gratulerer bispedømmet og den nye biskopen, og ser frem til videre samarbeid i årene fremover.

Downing Street has announced the appointment of the Right Reverend Dr Helen-Ann Hartley, currently Bishop of Ripon, as the next Bishop of Newcastle. The appointment was approved by Her Late Majesty The Queen, skriver Newcastle bispedømme på sin hjemmeside.

Helen-Ann Hartley har siden 2018 vært biskop i Leeds. Hun innsettes som den trettende biskopen av Newcastle tidlig i 2023.