Søndagssskole for prostene

Felles engasjement og ønske om mer samarbeid var oppsummeringen etter at prostene i Møre bispedømme møtte Søndagsskolen til samtaler og erfaringsutveksling.

Sentrale personer da Søndagsskolen møtte prostene i Møre til samtaler og erfaringsutveksling. Fra v. generalsekretær i Søndagsskolen i Norge, Gøran Byberg; søndagsskolekonsulent på Sunnmøre, Eli Sofie Hatlen; søndagsskolekonsulent i Romsdal, Kari Mette Bull Sylte; biskop Ingeborg Midttømme; søndagsskolekonsulent på Nordmøre, Hans Orset; prosten i Ytre Nordmøre, Gerd Anne Aarset.

– Det er viktig for oss i søndagsskolen i Møre å møte prostene. Vi er ulike arbeidslag i kirka, men vi har samme mål om å dele evangeliet til barn og ungdom. Så samhandler vi også i betydelig grad om trosopplæringsdimensjonen i kirka, sier søndagsskolekonsulentene Kari Mette Bull Sylte i Romsdal og Eli Sofie Hatlen på Sunnmøre.

Sammen med generalsekretæren i Søndagsskolen fikk de presentert mye av materiellet søndagsskolen i dag har utviklet. Søndagsskolens hovedsatsingsgruppe er barn i alderen 3 - 10 år, men på møtet presenterte generalsekretæren søndagsskolens planer om å utvide satsingen opp til 14-årsalderen.

– Samarbeidet med Den norske kirke er godt og det er viktig, understreker søndagsskolekonsulent Kari Mette Bull Sylte. – Vi opplever også et stort engasjement og et ønske om nærmere samarbeid fra prostenes side. Det håper vi kan videreutvikles.