Ungdommer på misjonsreise

I slutten av juni reiste fem ungdommer fra Averøy og Kristiansund til Mallorca på misjonsreise.

Julia Jakobsen leder en studentsamling i Mallorca. Foto: Privat

Ungdommene tilhører gruppa Kingdom Builders, som er en ungdomsgruppe trosopplæringen i kirka i Averøy står bak.

- Høydepunktet på turen var barneleirene vi arrangerte. Barna var litt urolige i starten, men etter hvert som vi ble kjent med dem, ble de interesserte i å høre på det vi fortalte, sier Daniel Engvik fra Averøy.

- Jeg likte alt vi gjorde, sier Live Engdahl Finsaas fra Frei. - Tida gikk så fort, jeg skulle ønske vi kunne vært der lengre.

Daniel Henden og Daniel Engvik leder vannballongkamp på barneleir. Foto: Privat

Ungdommene, sammen med ledere Ragnhild og Eldar Arne Henden, Karoliina og Marc Breault og Mirjam og Joshua Great, var på Santa Maria del Cami på Mallorca i ti dager. Turen ble planlagt sammen med en lokal kontakt, og programmet ble utført i samarbeid med en menighet i byen Santa Ponsa.

- Vi er veldig takknemlige for muligheten til å ta med lokale ungdommer på en slik tur, sier Ragnhild og Eldar Arne Henden.

- Vi fikk delta på mye godt og viktig arbeid. Vi arrangerte barneleir, hjalp til i menighetens barnehage, arrangerte grillkveld for studenter, ledet ei barnegruppe under gudstjenesten og viste fram et dramastykke på gata i Palma.

- Vi kaller dette ei misjonsreise fordi det er nettopp det det er: vi tar med oss de gode nyhetene om at Jesus elsker deg og er interessert i å være en del av ditt liv. Så reiser vi til et annet sted, kobler oss på det arbeidet som kirka gjør der, støtter dem og deler det gode budskapet med de vi møter. Så enkelt er det!, sier de turansvarlige.