Webinar om frivillighet i kirken

Alle sokn i Møre bispedømme oppfordres til å bli med på webinaret torsdag 20. januar.

Illustrasjonsfoto: Sara Angelica Spilling/Pudder Agency/Frivillighet Norge

2022 - FRIVILLIGHETENS ÅR

Webinar og digital idemyldring for kirkelige ansatte og frivillige torsdag 20.1

I år markeres Frivillighetens år i hele Norge. Etter vedtak fra regjeringen skal 2022 være et år hvor frivilligheten løftes fram. Det er et år for å gi anerkjennelse til alt frivillig arbeid og frivillige i Norge, og for å inspirere flere til å melde seg som frivillig.

I mange menigheter er denne innsatsen avgjørende for gjennomføring av både gudstjenester og kirkelige aktiviteter. Vi oppfordrer alle sokn i Møre bispedømme til å være med og markere året.

Torsdag 20.januar kl 9-10 arrangerer Kirkerådet webinaret «Frivilllighetens år 2022 – Hva betyr det for kirken?». Alle kirkelige ansatte oppfordres til å delta. Inviter gjerne frivillige i menigheten til å bli med også.

Mer informasjon, påmelding og link til webinaret her.

Det er mulig å se opptak av webinaret i etterkant.

I etterkant av webinaret inviterer vi til en digital samtale om hvordan vi kan markere frivillighetens år i Møre bispedømme. Klikk her for å delta i møtet