Hvem blir ny leder for sju barnehager i Trondheim?

Barnehageeieren Trondhjems Asylselskap (TA) har et nært samarbeid med Nidaros bispedømme. Selskapet eier og driver sju barnehager i Trondheim. Nå skal ny leder på plass, og TA søker deg som vil lede et selskap med en unik historie, tydelige verdier og spennende fremtid.

Samarbeidet mellom Trondhjems asylselskaps barnehager og kirken har lange historiske røtter.

Trondhjems asylselskap (TA) har en lang historie. Det ble opprettet i 1827, og stiftet i 1837 Byens Asyl, som i dag drives videre som Midtbyen barnehage, byens og landets eldste barnehage.

I mange år var det Nidaros biskop som var selskapets leder, og samarbeidet med bispedømmet har vært sterkt. Formålet er å eie og drive barnehager med kristent verdigrunnlag, ved å formidle innholdet i den kristne kulturarven, med vekt på høytidene. Hver vår inviteres de eldste barna fra alle barnehagene til gudstjenesten, "Vårens vakreste eventyr" i Nidarosdomen.

Sterkt samarbeid

I dag består TA av 7 unike barnehager, i ulike bydeler i Trondheim. Nå trengs en ny daglig leder.

- Det beste med jobben er det kreative samarbeidet med dyktige og engasjerte ansatte for å nå våre felles mål, sier avtroppende daglig leder Bente Elton Jacobsen.

Les mer om Trondjems asylselskap her.

- Trondhjems Asylselskaps viktigste oppgave er å videreutvikle sitt særpreg som formidler av kristne verdier og bli enda bedre på markedsføring og profilering av dette, sier Bente Elton Jacobsen.

- Siden det er overkapasitet på barnehageplasser i Trondheim, må det også være et kontinuerlig fokus på utvikling av kvalitet og bærekraft i alle områder av driften, for fortsatt å kunne være et foretrukket valg blant foreldre som søker plass, fortsetter hun.

Flere priser

Med samfunnsengasjerte ledere, ønsker TA å være i forkant ved satsing på kosthold, tilknytning, språk, foreldreveiledning, miljø og matematikk. Barnehagene har også vunnet flere priser.

- Du vil få en variert og spennende jobb, med stor frihet til å utforme din egen arbeidshverdag. Du blir leder for en visjonær og verdibevisst barnehageaktør som har historiske røtter og som samtidig er i forkant når det gjelder barnehageutvikling, sier avtroppende leder Bente Elton Jacobsen.

Se annonsen for lederstillingen her.