Biskop Herborgs møte med vigslede medarbeidere

I midten av september møtte biskop Herborg Finnset vigslede medarbeidere i Nidaros bispedømme. Kateketer, kantorer og diakoner tok turen til Trondheim for en dag med fokus på vigslingens betydning, sosialt og faglig påfyll.

Biskop Herborgs møte med vigslede medarbeidere

Biskop Herborg har et særskilt ansvar for å følge opp vigslede medarbeidere. Denne samlingen var en del av denne tjenesten.

Fagdag og foredrag med Merete Thomassen.jpeg

Alle vigslede medarbeidere i Nidaros inviteres til en egen samling som har som mål å gi både åndelig, faglig og sosialt påfyll. Her et foredrag om "Kirka i dag – på vei mot 2030" ved førsteamanuensis i liturgikk ved Teologisk Fakultet på Universitetet i Oslo, Merete Thomassen.

Vigslede medarbeidere.jpeg