Spennende jobber i Levanger og Malvik

Nå er det ledige prestejobber i to av Trøndelags mest folkerike kommuner. Både i Malvik og Levanger lyses det ut stilling som sokneprest, med søknadsfrist 26. januar.

Hommelvik kirke fra 1886 er sentralt plassert i sentrum av det gamle industristedet.

Stillingen i Malvik har både Malvik og Hommelvik sokn som tjenestested. Her er det to prester som deler på tjenesten, og i tillegg til de to soknekirkene er det kapell i Mostadmark.

Malvik kommune ligger sentralt til mellom Trondheim og Stjørdal. Presten har kontor sammen med øvrige kirkeansatte i kommunesenteret Hommelvik. Dette stedet er et gammelt industrisamfunn, hvor arbeiderbevegelsen står sterkt og har et nært samarbeid med kirken.

Se hele stillingsannonsen: Sokneprest i Hommelvik og Malvik

Trosopplæringsarbeidet står sterkt i Levanger. Her fra fjorårets "Lys Våken"-arrangement i Levanger kirke.

Levanger er preget av et rikt menighetsliv og et sterkt økumenisk samarbeid. Byen har lange tradisjoner som studentby, og huser i dag Nord universitet. Levanger er også preget av et bredt kulturliv, og menigheten driver "Levanger kulturkirke" med hyppige og tildels ambisiøse oppsetninger.

Levanger sokn har en godt utviklet trosopplæring med økende oppslutning. Soknepresten deltar i konfirmasjonsundervisningen. Menighetsarbeidet preges dessuten av mange frivillige og utbredt misjons. og organisasjonsvirksomhet.

Se hele stillingsannonsen: Sokneprest i Levanger