- Nå har du muligheten!

Dette er din sjanse til å bli en del av et flott medarbeiderfellesskap, og samtidig få være med å utvikle kirken og delta i en svært spennende tidsperiode fram mot 2030, sier stiftsdirektør i Nidaros Bispedømme, Steinar Skomedal, om utlysningen av stillingen som prost i Stiklestad prosti.

- Nå har du muligheten!

- Nå har du muligheten. Stiklestad prosti og Nidaros bispedømme trenger gode ledere. Kanskje du er personen som kan utgjøre en forskjell. Velkommen som søker, fortsetter han.

17.februar er fristen for å søke stillingen som prost i Stiklestad.

Søk her: Prost i Stiklestad prosti.

Spennende lederstilling

Skomedal viser til at prosten i Stiklestad ikke bare vil lede prestetjenesten i et svært spennende område, men også skal arbeide med forvaltningen av Olavsarven frem mot 2030.

- Prostestillingen er en spennende lederstilling i Nidaros. Stiklestad prosti ligger midt i Trøndelag med fylkeshovedstaden Steinkjer og det historisk viktige stedet Stiklestad. Det er et område som satser tungt på matproduksjon, med mange kvalitetsbevisste lokalmatprodusenter, samtidig som det er et område med industri som er sentral i det grønne skifte. Å lede prestetjenesten i dette området frem mot «Nasjonaljubileet -Norge i tusen år» i 2030 vil også være en spennende utfordring.

Prostiet i Stiklestad rommer også samisk forvaltningsområde med Snåsa kommune.

- Sør-samisk kultur er en sentral del av arbeidet i prostiet, og i hele prostiet står folkekirken sterkt, men også med tydelig innslag av et mangfoldig religiøst liv, utdyper han.

Tydelig og motiverende

Det er ønskelig med en tydelig og motiverende leder, som tenker strategisk på både folkekirkens og prostiets fremtid.

- Jeg ønsker meg en tydelig leder som kan motivere medarbeidere og som både har evnen til å gi nødvendig støtte i det daglige, men også kan bidra med strategisk tenkning og utvikling både med hensyn til folkekirkens fremtid og hvordan jubileumsmarkeringen i 2030 kan bety for kirken i Innherred og bispedømmet.