Lyser ut stilling som byprest for ungdom i Sandnes

Kirkens nye satsing i Sandnes rettes mot ungdom i videregående skole. Tiltaket er et samarbeid mellom Bypresten og de tre videregående skolene Vågen, Sandnes og Gand.

Foto: Eliott Reyna/Unsplash

Stillingen passer for prester som liker å snakke med ungdom og drive oppsøkende arbeid.

Fra utlysningen:
Skolene og kirken ønsker å legge til rette for et relasjonelt arbeid og et samtaletilbud til elevene. Vi ønsker å møte ungdommer generelt, og sårbar ungdom spesielt, med mål om å styrke livsmestring og rusforebygging.

Den nye stillingen er et samarbeid mellom Stavanger bispedømmeråd og Sandnes kirkelige fellesråd. Bypresten er Den norske kirkes arbeid blant rusavhengige i Sandnes. Byen har 80.000 innbyggere og store ungdomskull. Bypresten arbeider under verdiene «Tid til å lytte, vilje til å hjelpe og tro på endring». Byprestens arbeid har eksistert i 17 år og har et godt samarbeid med eksisterende tiltak, både offentlige så vel som frivillige instanser.

Prest og diakon hos Bypresten ønsker en ny prest varmt velkommen med på laget!

Søknadsfrist er 6. april.

Les hele utlysningen og søk på stillingen her.