Digital konferanse om nyskapende ungdomsarbeid

Ønsker du inspirasjon, verktøy og ideer til å utvikle diakonalt arbeid med ungdom og unge voksne? Sett av to timer onsdag 21. oktober, og følg vår gratis konferanse!

Digital konferanse om nyskapende ungdomsarbeid

Stavanger og Bjørgvin bispedømmer samarbeider med Blå Kors og en rekke andre kirkeaktører om en engasjerende digital konferanse for menigheter onsdag 21. oktober fra kl. 09.30-11.30. (Bonus! Fra 11.30-12.00 blir det et interaktivt minglerom med mulighet for å stille spørsmål.)

Målet er å gi menighetene:

- Hjelp til å utvikle treffsikre diakonale (sosiale) tilbud til barn og unge
- Råd for bedre nettverk og samarbeid med andre i lokalsamfunnet
- Metoder for å fange opp unge som faller utenfor (på grunn av rus, psykisk helse, eller annet)

Konferansen er GRATIS, men krever påmelding:  blakors.no/nyskaping/ungdomsarbeid/

Arrangørenes oppfordring til menighetene er tydelig:
– Sett av tid til å se konferansen og diskutere sammen, for eksempel som et utvidet stabsmøte eller som del av en fagdag. Sammen kan dere få inspirasjon, tips og verktøy for å jobbe nyskapende, tverrfaglig og diakonalt, sier rådgiver diakoni Asbjørn Finnbakk

Noen av de du får høre fra er:

• Lars Kobro, en av de ledende forskerne i Norge innen innovasjon og sosialt entreprenørskap
  • Anne Margrethe Ree Sunde, leder for U-kirke i Stavanger sentrum
  • Jon Andreas Tjentland, ungdomsdiakon og daglig leder for BaseCamp Sotra

Konferanser om nyskapende diakonalt arbeid støttes økonomisk av Helsedirektoratet og Kirkerådet i Den norske kirke. Les mer på blakors.no/nyskaping.

Her finner du konferansen sitt Facebookarrangement.