– Skulle hatt mitt eget radioprogram

– Jeg er en kreativ type, jeg liker det kreative. Jeg synes selv jeg har mange gode ideer, selv om ikke alt er like realistisk.

"Lars Sigurds Kjelde" ble navnet på akvariumet på prostekontoret - etter en avstemming på internett.

– Det er noen ideer som det ikke dessverre ikke ble noe av, som det at jeg skulle hatt et eget kveldsradioprogram. Det har jeg tenkt siden jeg hadde «Nattinatti-radio» på Furutangen leirsted, med egen FM-sender. Jeg satt og platepratet og sendte myk musikk ut i båtene.

Gøy å ha fisk

– Jeg har drevet med fisk siden jeg var barn. Vi kjørte opp til Tollaksen i Djupaskar og kjøpte fisk til akvariet på gutterommet i Haugesund. For meg er dette en lek, det å ha fisk er gøy. Men akkurat nå er det visst blitt litt grønt og skittent, jeg skulle ha renset akvariet. Jeg beundrer alle som trives i driftsfasen og er gode på vedlikehold, slik som kona mi.

Kostymedrama og historieleksjoner

– The crown! Jeg elsker The crown! Den serien er virkelig noe spesielt. Men egentlig elsker jeg alle sånne kostymedrama, spesielt de som prøver å gi en liten historieleksjon. Jeg kan mye om Henrik den åttende og England, jeg er vel litt anglofil. Akkurat nå er det Last kingdom jeg ser på. Og jeg har rett og slett gått løs på The vikings.

– Jeg er glad i lek og spill. Det er kjekkest når man kan gjøre det med andre, men jeg er ikke fremmed for dataspill. Eksempler som det er greit å skrive ned? Hahaha, det ingenting du ikke kan skrive! Jeg spiller mye Civilisation, det er en spillserie som har eksistert siden 90-tallet. Det handler om strategier, å oppdag verdener og bygge byer. Det er kjekt.