Om håp og glede i koronatiden

Sokneprest i Lund og Heskestad, Knut Svenning, hadde lyst å sette fokus på hvordan komme seg gjennom koronatiden. Det ble til en fin samtale med rådgiver for inkludering Leif Johannes Netland.

Foto: Skjermdump fra Vimeo

– Jeg hadde lyst til å sette fokus på hvordan man kunne komme seg gjennom koronatiden. Det er mange som sliter og synes det er tungt, spesielt kanskje i tiden etter påske da mye i samfunn og menighet var stengt ned, forteller sokneprest Knut Svenning.

– Målet var å fokusere på håpet og gleden, og jeg visste at Leif Johannes var flink til dette. Leif Johannes har hjulpet oss med å starte et tilbud som heter «Sammen i menigheten», spesielt tilrettelagt for psykisk utviklingshemmede. For de av oss som har vært med på dette, er han et kjent og kjært ansikt.

Filmen, som ligger på Lund og Heskestad menigheters nettsider, kan nok være til håp og trøst for flere! Del gjerne med noen som trenger en liten oppmuntring i hverdagen.

Om håp og glede i koronatiden.mp4 from Knut Svenning on Vimeo.