Ledig stilling som prostesaksbehandler i Døveprostiet

Det er ledig midlertidig stilling som rådgiver/prostesaksbehandler i Døveprostiet. Stillingen vil få arbeidssted i Stavanger i forbindelse med at døvepresten i Stavanger er konstituert som prost for Døvekirken.

Ledig stilling som prostesaksbehandler i Døveprostiet

Stillingen er ledig fra snarest mulig og fram til 31.12.21, med mulighet for forlengelse.

Det søkes etter en person som kan arbeide selvstendig, og som har god kjennskap til og identifiserer seg med Den norske kirkes organisasjon og oppdrag. Tegnspråkkompetanse og tilknytting til døves kultur og identitet vektlegges. Døve oppfordres til å søke. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Prostesaksbehandleren er prostens daglige og nære medarbeider. Prostesaksbehandleren ivaretar den daglige driften ved prostekontoret og bistår prosten i henhold til prostens ansvarsområde og rolle. I tillegg til de kontortekniske oppgavene omfatter arbeidet saksbehandlingsoppgaver og administrative oppgaver overfor blant annet ansatte, bispedømmekontoret og Døvekirkens fellesråd.

Prostiet har for tiden særlig fokus på et prøveprosjekt med enhetlig ledelse.

Stillingens størrelse kan etter avtale justeres innenfor 50-100 %. Man ber søkerne oppgi hvilken stillingsstørrelse de vil foretrekke.

Norsk tegnspråk er arbeidsspråk i Døvekirken. Det forutsettes at alle fast ansatte uten tilstrekkelig tegnspråkkompetanse er villig til å ta imot tilbud om tegnspråkopplæring.

Søknadsfrist er 25. april

Les hele stillingsutlysningen og søk på stillingen her