Velkommen til Utstein i sommer!

Utstein kan by på fantastisk natur, flotte turløyper og ikke minst Utstein pilegrimsgård og Utstein kloster. Frivillig vertskap holder Pilegrimsgården åpen for overnatting i hele sommer.

Hver dag kl. 13.00 er det Pilegrimsbønn i Utstein kloster.

En halvtimes kjøretur nord for Stavanger åpner landskapet seg og inviterer til å senke farten og finne roen. Her er det turløyper, bademuligheter og mange steder å sette seg ned med termos og nistepakke.

Utstein kloster har åpent hele skoleferien. Velkommen til pilegrimsbønn i Utstein klosterkirke kl. 13.00 hver dag i sommer, fra 21. juni til 20. august.

I samarbeid med Stavanger museum, har Pilegrimgarden laget en pilegrimsbønn / middagsbønn som våre frivillige sommerverter skal lede gjennom hele sommeren. Det blir litt musikk, et enkelt salmevers, tekstlesing og bønn.

Du inviteres også til å delta på en pilegrimsvandring inne i klosterkirka. Kirka er et mektig bygg med en unik historie. Vi har satt opp tre bord med tre bønner og velsignelser som du vil møte på din vandring i klosterkirka.

Ta deg gjerne god tid til å se og oppleve klosteret og høre historien om det flotte mesterverket fra middelalderen. www.utsteinkloster.no

Åpent hus med kake og kaffe
På Utstein Pilegrimsgard holder hyggelig vertskap åpent hus med kake og kaffe fra kl. 12.00 - 18.00 hver dag. Du er velkommen til morgenbønn kl. 09.00 om du er morgenfugl, og kveldsbønn kl. 18.00 på Pilegrimsgarden hver dag. Ta gjerne med deg niste og ha lunsjen på Pilegrimsgården.

Ønsker du å overnatte, tilbyr Pilegrimsgarden rimelige rom med eget bad. Se nettsidene www.utsteinpilegrimsgard.no for mer informasjon.

Om du vil bruke god tid på Utstein, er det mulighet for å kjøpe middag på hotellet. Hele hotellet er nyrestaurert og åpner til ferien. Hotellet har blitt virkelig flott og er verdt et besøk. Hotellet tilbyr også overnatting. www.utsteinklosterhotell.no

Klostergarden har restaurert et sjøhus der de har laget et flott gardsutsalg med unike varer fra produsenter i nærmiljøet. www.klostergarden.no

Vil du bli bedre kjent med Utstein, kan du også besøke www.visitutstein.no

Planlegg turen til Utstein nå, så har du mye å glede deg til!

Ta gjerne kontakt for mer informasjon eller dersom du ønsker å bestille overnatting på Pilegrimsgarden. E-post: utsteinpilegrimsgard@kyrkja.no
Telefon: 468 15 769