Takk Gud, for sommeren!

– Det er sommer! Etter en vår vi aldri kommer til å glemme, skriver biskop Anne Lise Ådnøy i denne sommerhilsenen.

Foto: Jill Wellington, Pixabay

Vi har alle blitt utfordret i vår. Medarbeidere i kirken har jobbet godt med både hjerte og hjerne, og vist tydelig at kirken ønsker å være til stede i folks liv. En stort takk!
Vi har holdt avstand og samtidig kommet nærmere hverandre. Kanskje også nærmere oss selv?

Når Astrid Lindgren dikter fortellingene om Emil, er lillesøster Ida svært nær Gud, vår Skaper.
Bare lytt til Idas sommersang:
«Jag gör mycket vatten i bäcken, så där så det hoppar og far.
Jag gör fullt med svalor som flyger och myggor som svalorna tar.
Jag gör löven nya på träden och små fågelbon här och där.
Jag gör himlen vacker om kvällen för jag gör den alldeles skär.»

Naturen er Guds store åpenbaringsbok. Vi går inn i boka og blir kanskje som barn igjen?
Skuldrene senkes. Latteren sitter løsere. Hjertet kan fylles av kjærlighet til Gud og mennesker.

Takk, Gud, for sommeren!

Her kan du høre Idas sommervis på Youtube.